صفحه‌ها

شهریور ۲۸، ۱۴۰۰

 

به اتهام «سب النبی»؛ برگزاری جلسه دادگاه محسن پریش در کرج


خبرگزاری هرانا – محسن پریش، شهروند اهل کرج دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی این شهر سپری می‌کند. آقای پریش در خردادماه ۹۹ توسط ماموران اداره اطلاعات کرج در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد. وی نهایتا در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. طی روزهای اخیر جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در بخش دوم پرونده از بابت اتهام “سب النبی” به صورت آنلاین توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن پریش، شهروند اهل کرج دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی کرج سپری می‌کند.

آقای پریش در خردادماه ۹۹ توسط ماموران اداره اطلاعات کرج در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد. به گفته یک منبع مطلع نیروهای امنیتی بدون معرفی و نشان دادن حکم وارد منزل شده و اقدام به ضرب و شتم وی کرده بودند که پس از اعتراض دو تن دیگر از برادران وی آنان نیز بازداشت شدند.

این منبع نزدیک به خانواده در این‌باره افزود: «حدود دو هفته دو برادر دیگرش هم در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری کردند و اول به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل کردند و و چند روز بعد آزاد شدند. آنان نیز نهایتا به اتهام اخلال در انجام وظیفه مامور به جریمه نقدی محکوم شدند.» همچنین محسن پریش شهریورماه ۹۹ با پایان مراحل بازجویی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. به گفته این منبع محسن پریش در طول مدتی که در بازداشتگاه اداره اطلاعات بود تنها ۲ بار اجازه برقراری تماس تلفنی بود که نخستین تماس او دو هفته پس از بازداشت صورت گرفته بود.

آقای پریش در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق دعوت مردم به تظاهرات و دعوت به کشتار، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

طی روزهای اخیر جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در بخش دوم پرونده از بابت اتهام “سب النبی” به صورت مجازی توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب برگزار شد.

گفته می‌شود که این اتهامات به بهانه انتشار مطالبی در فضای مجازی و ارسال چند کاریکاتور به وی نسبت داده شده است.

محسن پریش، شهروند اهل کرج، حدودا ۳۸ساله است که پیش از بازداشت به گچبری و کارگری در کارگاه نجاری اشتغال داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر