صفحه‌ها

مرداد ۰۳، ۱۴۰۰

 

صدور حکم دو بار اعدام برای یک متهم در مشهد

خبرگزاری هرانا – یک متهم در مشهد از بابت اتهام قتل دو نفر توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی به دو بار اعدام محکوم شد.



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، یک متهم در خراسان رضوی از بابت اتهام قتل دو تن، به دو بار اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، محکوم فردی ۴۵ ساله به نام مهدی است. او متهم است به همراه چند نفر دیگر طی برنامه ای از پیش تعیین شده با استفاده از سلاح گرم دو نفر به نامهای نام «حسن-ق» و «حسین-م» را به قتل رسانده است.


به دنبال وقوع این رویداد در “میدان تلوزیون مشهد”، با دستور قاضی ویژه تحقیقاتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد.

کارآگاهان اداره جنایی متهم را در یکی از سوله های روستای نوری در اطراف منطقه خین عرب مشهد شناسایی و بازداشت کردند.

با انتقال وی به پلیس آگاهی، دیگر همدستان او نیز در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

شهاب یکی دیگر از متهمان این پرونده در اعترافات خود گفت: این دو نفر پیشتر برادر من را به قتل رسانده بودند و پس از آشنایی من با مهدی، ما نقشه قتل آنها را کشیدیم.

سپس پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و جلسات محاکمه به ریاست قاضی علی موحدی راد و مستشاری قاضی محمد شجاع پور فدکی آغاز شد.

متهم در جایگاه ویژه ایستاد و همه ماجرا را با جزئیات تشریح کرد و سپس همدستان او نیز هرکدام به نقش خود در این واقعه اعتراف کردند.

پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه در حضور اولیای دم و وکلای مدافع، درنهایت قضات وارد شور شدند. در این جلسه متهم ردیف اول به اتهام ارتکاب قتل به دو بار اعدام و به خاطر نگهداری اسلحه و مهمات جنگی به تحمل پنج سال زندان، از بابت ایراد صدمات غیرکشنده به پرداخت دیه و همچنین ضبط سلاح به نفع دولت محکوم شد.

بر اساس رای قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مابقی متهمین نیز از بابت اتهاماتی همچون معاونت در قتل و حمل و نگهداری سلاح، به احکام حبس و تبعید محکوم شدند.

رای صادر شده از سوی دادگاه قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

همچنین رسیدگی به جرایم دیگر مهدی متهم ۴۳ ساله همچنان در شهرهای محل وقوع جرم در حال رسیدگی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر