صفحه‌ها

خرداد ۱۷، ۱۴۰۰

 گروه وحدت ملی ایرانیان انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می‌کند



جمهوری اسلامی یا حکومت ولایت مطلقه فقیه

حاکمیت امروز ایران، با کارنامه‌ای که در ۴۲ سال اخیر از خود به جای گذاشته است، نشان دهنده‌ی آنست که این حکومت نه تنها رنگی از جمهوریت ندارد بلکه اسلامی هم نیست. بر خلاف تبلیغات گسترده و پر هزینه‌ی نظام، مردم ایران در واقعیت انکار ناپذیر از استقلال، آزادی و حتی امنیت، سهمی نبرده‌اند. با تغییر ایجاد کردن در قانون اساسی و تائید نمایشی آن، اختیارات یک مقام را تا حدی افزایش دادند که با صراحت لقب مطلقه به آن مقام می‌دهند.


ولایت مطلقه‌ی فقیه استراتژی حکومت توتالیتر و خودکامه‌ی امروز کشور ایران است و تاریخ در خود نشان داده که به هیچ عنوان این نوع حکومت بقایی نخواهد داشت. نوع نظام فردی و دیکتاتوری امروز ایران، بارها در گوشه به گوشه‌ی دنیا وجود داشته و به سرانجام نرسیده است. نمایش دموکراسی به ظاهر انتخابات نیز یکی از ترفندها و چاره اندیشی نظام برای تشویش اذهان جهانیان به خصوص رسانه‌های بین المللی است.

این در حالی است که خود شهروندان ایران بیشتر از هر شخص دیگری به انتصابی بودن مقامات حکومتی در ایران واقف می‌باشند. از طرف دیگر چنگ زدن به ریسمان نازک و فرسوده‌ی ایدئولوژی هم دیگر راهی به جایی نخواهد برد. لذا گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا همچنان بر تحریم فعال انتخابات پیش رو در خرداد ۱۴۰۰ اصرار داشته و خطاب به همه‌ی ایرانیان داخل و خارج از کشور اعلام می‌دارد که با تحریم گسترده و چشمگیر انتخابات، این فرصت بقای بیشتر از جمهوری اسلامی را تبدیل به یک خطر جدی از سوی جوامع بین المللی کنند. چرا که رسانه‌های بین المللی با انعکاس کنش‌ها و واکنش‌های دولت و مردم ایران، حقایق درون کشور را پوشش می‌دهند. هدف این تحریم عمومی به این موارد ختم نمی‌شود، بلکه سرنگونی کامل نظام را در پی خواهد داشت.

دلیل دیگری که گویای نمایشی بودن انتخابات است، عدم وجود فردی لایق و شایسته در بین کاندیداهای تائید صلاحیت شده می‌باشد و همچنین با نگاهی گسترده تر، عدم صلاحیت و تخصص شورایی که صلاحیت متقاضیان ریاست جمهوری را بررسی می‌کند، خود مزید بر علت است. شخصی که بر خلاف مقررات موجود با داشتن مقام ریاست قوه‌ی قضائیه، کاندیدای ریاست قوه‌ی مجریه نیز می‌شود، ابراهیم رئیسی است. دست او به خون بسیاری از ایرانیانی آلوده است که بر سر مرام و اعتقاد خود پافشاری کردند. جان باختگانی که کودک، نوجوان و حتی زنان باردار بودند.

فحوای کلام مردم امروز ایران این نیست که امثال جنایاتکارانی مانند رئیسی مقام بالای حکومتی نداشته باشند، بلکه دیگر نظام جمهوری اسلامی را برای حکومت بر کشور خود نمی‌خواهند. آنها می‌دانند که این نوع حاکمیت که قانون اساسی خود را بارها زیر پا می‌گذارد و فرزندان خود را قربانی می‌کند، فقط به فکر بقای خود بوده و برای حقوق مردم، منافع و منابع ملی اهمیتی قائل نخواهد بود. با ادامه این حکومت مطلقه، حصر و زندان، شکنجه و اعدام، خفقان و سرکوب و هزاران نقض حقوق ذاتی و شهروندی ایرانیان ادامه خواهد داشت.

با ادامه این حکومت هر شخصی بعد از علی خامنه‌ای بر مسند ولایت مطلقه‌ی فقیه بنشیند، به مراتب سختگیرتر، تندروتر و جنایتکارتر خواهد بود. چه بسا، ابراهیم رئیسی که اخیرا هم در جلوی دوربین خبرنگاران به طرز تفکر و عقل عموم مردم ایران توهین کرده است، راه دستیابی به مقام ولایت را می‌پیماید. خطری که هنوز برای عموم شهروندان داخل ایران قابل درک و ملموس نیست. مردمی که برای معاش روزانه اهل خانه‌ی خود در چالش وحشتناکی قرار گرفته‌اند و حتی خفقان و سرکوب شدید حکومتی، آتش اعتراضات آنها را خاموش می‌کند. جنبش‌ها و اعتراضات پراکنده‌ی مدنی و صنفی مانند چشم دوختن به حرکت و اقدامات جدی جوامع بین المللی علیه نظام جمهوری اسلامی راهی به جایی نخواهد برد. بنابراین انتخابات، فرصت مناسبی برای یک اعتراض عمومی، همه گیر و گسترده در سرتاسر کشور می‌باشد.

هموندان و هم پیمانان با گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا، به سهم خود این اجحاف در حق مردم ستم دیده و زجر کشیده‌ی ایران را نادیده نگرفته و روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، گسترده‌ترین تحریم انتخاباتی ایران را رقم خواهند زد. چرا که تاریخ فقط از حکومت‌ها یاد نمی‌کند، به مردم و تصمیم آنها نیز اشاره خواهد کرد.

گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا بدینوسیله از اقوام غیور ایرانی، پیروان ادیان، اصناف و کسبه‌ی بازار تقاضا دارد که در روز انتخابات، در خانه‌های خود بمانند و شهرها و محل رای گیری‌ها را به شکل تعطیل در آورند تا این چنین به همه‌ی جهانیان ثابت شود که عموم مردم ایران با اصل حاکمیت جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه در تضاد پایدار و همیشگی هستند.

گروه وحدت ملی از جوامع و رسانه‌های بین‌المللی نیز خواستار همراهی با مردم فهمیده و آگاه ایران است و اعلام می‌دارد که هر گونه حمایتی از نظام کنونی حاکم در ایران با ریختن خون بی گناهان و جنایت، برابری می‌کند و مصداق بارز نقض حقوق بشر خواهد بود.

 پاینده ایران و مردم ایران

محمدحسن حسن زاده مهرآبادی

دبیر حقوق بشر گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا،‌ هامبورگ - ۰۳ ژوئن ۲۰۲۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر