صفحه‌ها

خرداد ۲۲، ۱۴۰۰

 

پس از سه دهه خدمت به بیماران جذامی؛ راهبه ۷۵ ساله مجبور به ترک ایران شده است




خبرگزاری هرانا – یک راهبه کاتولیک ۷۵ ساله که بیست و شش سال در بیمارستان بیماران جذامی تبریز خدمت میکرد، به دلیل عدم تمدید ویزا مجبور به ترک ایران خواهد شد. این راهبه که اخیرا در اصفهان زندگی می‌کرد، یکی از اعضای جماعت دختران خیریه سنت وینسنت دو پاول است که اعضای این گروه، زندگی خود را وقف کمک به دیگران می‌کنند. عدم تمدید و صدور ویزا در مورد روحانیون و کارکنان کلیسای کاتولیک در ایران مسبوق به سابقه است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از واتیکان نیوز، مقام‌های جمهوری اسلامی از  جوزپینا برتی راهبه کاتولیک ۷۵ ساله که نزدیک به سه دهه در بیمارستان بیماران جذامی تبریز خدمت کرده، خواسته‌اند ایران را ترک کند.

در این گزارش آمده است، این راهبه کاتولیک ایتالیایی ۲۶ سال تمام را در بیمارستان مخصوص جذامیان تبریز مشغول خدمت بوده و باید به دستور مقام‌های ایران در چند روز آینده از این کشور خارج شود.

جوزپینا برتی که اخیرا نزد خانه جماعتی از راهبه‌ها در اصفهان زندگی می‌کرده، عضو جماعت دختران خیریه سنت وینسنت دو پاول است. اعضای این گروه، زندگی خود را وقف کمک به دیگران می‌کنند. این جماعت از پیش از انقلاب در ایران فعال بوده است.

بر اساس این گزارش، عدم تمدید ویزا در مورد روحانیون و کارکنان کلیسای کاتولیک در ایران سابقه دارد. در این گزارش آمده که جماعت “سنت وینسنت” به صدها کودک پناهنده لهستانی و یتیمان جنگی که در بهار سال ۱۹۴۲ وارد ایران شدند کمک کرده است. این گروه از خواهران راهبه کاتولیک در اصفهان سالها خود را وقف آموزش و تربیت جوانان کرده بودند. آنها در اصفهان اداره مدرسه‌ای را به عهده داشتند که پس از انقلاب اسلامی مصادره شد.

واتیکان نیوز در گزارش خود گفته است که این روند باعث خالی شدن کلیسای کاتولیک ایران از راهبه و کشیش شده است.

کلیسای کاتولیک پیشتر هم از وضعیت کاتولیک‌های ایران ابراز نگرانی کرده بود. نوامبر سال ۲۰۱۰، بندیکت شانزدهم، رهبر وقت کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای به محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری وقت ایران خواهان تشکیل یک کمیسیون دوجانبه میان ایران و واتیکان به رسیدگی به وضعیت حقوقی کلیسای کاتولیک در ایران شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر