صفحه‌ها

اردیبهشت ۳۱، ۱۴۰۰

 

فرزین رضایی روشن زندانی سیاسی به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد.




در طی روزهای اخیر زندانی سیاسی فرزین رضایی روشن از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شده است.
فرزین رضایی روشن روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود؛ و از زمان انتقال به زندان رجایی شهر کرج در سلولهای انفرادی این زندان نگهداری می شد.

زندانی سیاسی فرزین رضایی روشن در خرداد ۱۳۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود. این زندانی سیاسی سپس و پس از ۸ روز با تودیع قرار وثیقه به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.
وی در نهایت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
فرزین رضایی روشن در اسفند ۱۳۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۴ ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

انتقال فرزین رضایی روشن به بیمارستان روانپزشکی امین آباد باعث نگرانی کاربران در فضای مجازی شده و برخی از کاربران توییتر با اشاره به جان باختن بهنام محجوبی در ۳ اسفند ۱۳۹۹ در بیمارستان لقمان تهران، از وضعیت فرزین رضایی روشن اظهار نگرانی کردند.
آقای ابراهیم الله بخشی از دراویش گنابادی روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در توییتر خود نوشت: «طبق آخرین خبر دریافتی فرزین رضایی روشن زندانی سیاسی در بخش دو ابوریحان امین آباد نگهداری میشود. دقیقا همان بخشی که بهنام محجوبی را شکنجه کردن.»

لازم به یادآوری است که بهنام محجوبی در زمستان سال ۱۳۹۶ و در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و در ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی” به ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.
وی روز ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ در پی حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل دوران حبس خود به زندان اوین منتقل شد و این در حالی بود که وی تحت نظر روانپزشک قرار داشته و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای او داده بود. بهنام محجوبی روز ۶ مهر ۱۳۹۹ از زندان اوین به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد؛ وی روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان تهران منتقل و در نهایت در ۳ اسفند ۱۳۹۹ در این بیمارستان جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر